Koliko stane izdelava spletne strani? To je zelo pogosto vprašanje, na katerega pa je težko enoznačno odgovoriti. Na ceno namreč vpliva ogromno faktorjev, ki vam jih bo dober ponudnik storitve izdelave spletnih strani ustrezno predstavil.
Kaj vpliva na ceno spletne strani?
Pred izdelavo spletne strani je smiselno dobro razmisliti o strukturi in vsebini spletne strani. Na ceno spletne strani vpliva število strani (vsebina), zahtevnost izdelave in še mnogo drugih faktorjev, ki bodo v nadaljevanju natančneje opredeljeni. Nekatere komponente spletne strani zahtevajo enkratno plačilo, druge pa so naročniške in predstavljajo redni strošek.
V prvi vrsti je cena spletne strani, ki je odvisna od ponudnika oziroma izdelovalca. Ta postavi ceno glede na zahtevnost in željeno kakovost spletne strani. Na ceno seveda vplivajo tudi morebitna svetovanja, vzdrževalna dela in/ali druge storitve, ki jih od ponudnika želi kupec.
Standardna spletna stran z malo vsebine (npr. predstavitvena stran – portfolio) je po navadi najugodnejša. Strošek izdelave takšne strani se giblje okoli 400 €. Če pa gre za izdelavo kompleksnejše spletne strani z veliko vsebine (npr. za podjetje) in/ali so zahtevane kakšne naprednejše funkcionalnosti in dodatki, lahko cena izdelave strmo naraste. Dodatek je lahko npr. pošiljanje e-pošte, ki se po navadi izvede s pomočjo kontaktnih obrazcev. Le-te je potrebno pravilno konfigurirati in imajo količinske omejitve. V kolikor se te omejitve presežejo se doda kot redni strošek e-poštni strežnik.
Kaj je osnova, ki jo potrebuje spletna stran?
Faktor | Cena v € | Obdobje plačila |
---|---|---|
Domena | 10-75 | Letno |
Gostovanje | 3-200 | Mesečno/letno |
SSL certifikat za HTTPS varno povezavo | 0-200 | Letno |
Tema | 0-75 | Enkratno |
Potrebni vtičniki | 0-200 | Enkratno/mesečno/letno |
Vse se začne pri domeni. Domena je tisti naslov, ki ga vpišemo v iskalnik. npr. https://gregarednak.si. To je .com domena, ki stane 10-25€ na leto. Domena potrebuje SSL certifikat, za vzpostavitev varne povezave s spletno stranjo preko HTTPS, ki je dodan na začetek domene. Ali je domena prosta ali ne lahko preverite na povezavi: https://www.domenca.com/domene/registracija-domene/
Gostovanje je strežnik, kjer se stran in vsi naši podatki nahajajo.
Tema in vtičniki se uporabijo za izgled spletne strani, estetiko in vizualno privlačnost spletne strani in ustrezno prilagaja različnim napravam (računalnik, telefon, tablica…). Vtičniki lahko imajo tudi druge funkcije, vse je odvisno od potreb naročnika.
Jo že imate in razmišljate o prenovi spletne strani? Preberite članek: Prenova spletne strani v 7 korakih v letu 2023
Zakaj je spletna trgovina dražja, kot navadna spletna stran?
Faktor | Cena v € | Obdobje plačila |
---|---|---|
E-poslovanje | 0-300 | Mesečno |
Plačilni sistem | 0.3+2.9% | Na vsako transakcijo |
Tema | 0-200 | Enkratno |
Spletna trgovina poleg vseh funkcionalnosti navadnih spletnih strani, dodatno potrebuje tudi sisteme namenjene prodaji. Potrebuje sistem za e-poslovanje, kjer se za vse izdelke vodi:
- Zalogo,
- Naročila,
- Opise,
- Slike in
- Atribute (cena, velikost, dimenzije, teža, material, barva, ipd..).
Če imamo lokalno in manjšo spletno trgovino lahko poslujemo ročno – direktna nakazila na račun ali plačila po prevzemu, kar je tudi cenejša možnost. Bolj razširjena opcija so spletna plačila, brez katerih dandanes skoraj ne gre.
Cena plačilnega sistema, ki ga priporočam, je pri vsaki transakciji razdeljena na fiksni znesek + delež transakcije določen s strani ponudnika plačilnega sistema. Ta delež se lahko zelo razlikuje od ponudnika do ponudnika in se po navadi še dodano poviša, če gre za mednarodno transakcijo.
Poleg tega so teme, primerne za spletne trgovine, lahko malo dražje. Če vas zanima, kako lahko odprete svojo spletno trgovino si preberite: Kako odpreti spletno trgovino? 5 ključnih korakov do uspešne prodaje
Kaj še dodatno potrebuje dobra spletna stran?
Faktor | Obdobje plačila |
---|---|
SEO optimizacija | Enkratno+mesečno |
Predpomnilnik | Enkratno |
Varnost | Enkratno+mesečno |
Vzdrževanje | Mesečno/po potrebi |
Nadgradnje in optimizacije | Mesečno/po potrebi |
Oglaševanje/trženje | Mesečno/po porabi |
Dobre spletne strani dodatno vsebujejo še vse zgoraj naštete opcije. Le-te zagotavljajo varnost in uspešnost spletne strani. Tukaj se navadno pokažejo največje razlike med ponudniki, saj je le predstavitev in postavitev celovite rešitve lahko dolgoročno uspešna.
Po drugi strani se ravno tukaj sorazmerno s kakovostjo hitro poviša tudi cena.
Kako najlažje prihraniti pri izdelavi spletne strani?
Pri izdelavi spletne strani ponudniki po navadi ponujajo točno določene storitve. Ključno je, da se naročnik s ponudnikom vnaprej dogovori, kaj vse bo spletna stran vsebovala (vsebine, struktura in dodatne funkcionalnost).
Če želi naročnik od ponudnika tudi pomoč pri urejanju vsebin in slikovnih gradiv, ki bi jih sicer lahko uredil sam, se bo strošek izdelave spletne strani povišal. Najlažji način za prihranek je torej, da naročnik sam izdela in uredi naslednje komponente:
- Dobro razdelana in urejena vsebina.
- Slikovno gradivo primernih velikosti (dimenzij in velikosti na disku) in pravem formatu.
- Podatke (kontakt, podjetje, logotip, ipd..).
- CGP, če je na voljo.
Osnova dobre, varne in uspešne spletne strani je dobro sodelovanje med naročnikom in ponudnikom storitve. Zato je pomembno, da ima naročnik dobro razdelan načrt željene spletne strani (vsebine, struktura, dodatne funkcionalnosti) ter jasne cilje in vizijo, ki jih predstavi ponudniku storitve. Le-ta glede na možnosti pripravi ponudbo za sodelovanje, predpogoj pa je, da projekt dobro razume in ima tudi ustrezno strokovno znanje. Ponudnik storitve bo določil ceno glede na prej navedene faktorje ter lastno ceno, veliko pa je tudi stvar dogovora, zato je nujno, da naročnik in ponudnik med seboj odkrito komunicirata.
Torej koliko stane izdelava spletne strani?
Vprašanje koliko stane izdelava spletne strani nima enostavnega odgovora. Na ceno izdelave spletne strani vpliva več faktorjev, ki so bolj ali manj pomembni. Brez nekaterih komponent spletna stran ne more funkcionirati, drugi so pa pomembni za varnost in uspešnost spletne strani. Cena izdelave spletne strani se viša s kompleksnostjo in kvaliteto strani, ter potrebnimi dodatki oz. povezanimi vtičniki in programi.
Spletna trgovina je praviloma dražja zaradi sistema prodaje, plačilnega sistema in je po navadi tudi bolj kompleksna.
Pomembno je, da se ponudniku storitev izdelave spletnih strani jasno predstavijo želje, cilji in vizija, za spletno stran. Le tako lahko ponudnik pripravi realno časovnico in strošek , ki bosta vodila v dolgoročno uspešnost postavljene spletne strani.
Najlažji način za prihranek je, da naročnik sam izdela in uredi vsebine, prevode in ostalo gradivo (slike, videe, avdio datoteke, ipd..), ki jih bo ponudnik vnesel v spletno stran.